Sunday, January 18, 2009

Selfish bastard..!!

**Kerja**

Kalau cakap pasal kerja..sampai ble2 pon tak habis...ahh..tensen..tensen..apehal tetibe banyak problem pasal kerja nih...minggu lepas memang banyak problem...situ rosak..sini breakdown..macam2..untuk satu valve yang rosak tu saje,aku ambil masa 3 hari untuk siapkan..entah apa yang suwei nye..huhu..

Minggu depan dah nak sampai Incheon..kerja mungkin menimbun lagi..ada surveyor datang laa..company representative datang laa..uiihh...aku tak kira..aku nak focus dengan kerja aku je..takde masa aku nak sibuk2 melayan korang..haha..hari-hari mau kerja..bila pulak nak cuti..aku sabar menunggu..:))

**Makan**

Kerja pon kerja..makan pon kene makan..macam mana nak kerja kalau tak makan..kan..kan..memang aku tak nafikan makan memang susah kat sini..ye laa company pon bukan Malaysia punye company..staff2 pon mostly bukan muslim..oink2 merata dan bersepah kat sini..tiap2 hari pon boleh jumpe..bukan macam company aku dulu(rindu jugak kat MISC) yg memang ditanggung halal semua makanannya(hehe..ade laa pro & con nye..)..:p

walau macam mana pon aku kene survive..makan laa ape yg patut nak isi kekosongan perut..yg halal je laa..hehe..

Bulan pertama : 
Lauk hari2 serunding beli kat Giant yg Amad bawak dari rumah dengan telur masak microwave..bole laa makan..kenyang laa jugak..

Bulan kedua :
Aku jumpe menu baru..sardin dalam tin..haha..tiap2 hari makan sardin..letak bawang sikit..cili padi sikit..layaaann...telur masak microwave tetap ada..hehe..Amad dah mula ajar aku masak sambal Minang...nasi goreng Minang pon dia ajar masak..besh..besh..

Bulan ketiga:
Still lagi dengan resepi sambal Minang yang Amad ajarkan..kadang2 bila rasa bosan,sardin jadi pilihan..tapi minggu lepas terpaksa makan sardin dengan telur lagi..

**Chief Cook**

Tukang masak adalah seorang filipino...umur dah 50 tahun lebih kot..aku tak suka mamat nih..selfish bastard..dan memang aku benci sangat2..aku tak boleh tengok langsung muka dia..kalau dah tengok tu macam2 perasaan timbul dalam diri aku..bercampur-baur..rasa geram tahap gaban..menyampah tahap cipan..ngahaha..nak pukul pon ade..!!

Sebab apa aku geram.?!!..sebab die selfish cam gampang..dari aku boleh masak malam2..dia dah tak bagi masak...ehh bukan dia yang tak bagi..dia bukan ada authorization pon nak bagi atau taknak bagi kitorang masak..tu smua atas arahan Captain..tapi punca nya dia laa..shiitt..!!

Ceritanya bermula bila semua orang komen yang dia masak tak sedap..dia hangin satu badan..alasan dia :

Captain: "cookie..everybody was complaining about your food..it's become worst..!!no taste at all.."

Cookie: "if everybody start cooking and using all my provision,how can I cook well..?"

WTF..?alasan yang tak logik dan tak ada sebab musabab langsung..takde kaitan langsung dengan masakan dia yang tak best tuh..fuhh..geram..geram..haha..so,start minggu lepas dah tak boleh masak lagi...dan aku start makan nasi lauk sardin lagi..ngahaha..

-till then-

7 comments:

nextexit said...

weh.. ko pegi la letak pisau celup cat merah depan pintu kabin dia... kalau jamboo mesti dah buat neh.. ngahahaha

LynnDa @ PeNg said...

owh bawak bersabar....
weh kurus laa ko lepas turun kapal...
dah laa memang dh kurus....

soffie aveiro said...

haha..in planning...tunggu je..huhu..:p

Ayna @ Dya said...

alalalaa, shiannye u sayang..balik ni pulun makan best2 eh..huhu
relax2, only another month to go ! :D muuaahss

soffie aveiro said...

okeng shayang...asam pedas Mona neh.."slurp"..hehe..mmmuuaahhs!!

one way street said...

sedih pon ade dengar cite ko ni... hahahha.... ko makan je la apa yg chief cook ko masak tu.. show him some appreciation... nanti die bg la ko masak... hahahaha

soffie aveiro said...

xde2..die memang kerek..haha..smue org tak suke die..camne ko baik ngn die pon die still kerek..kalau die ade problem baru laa die buat muke kesian n mintak tolong..kitorang ape lagi..buat bodo je laa...haha..laptop die tak bole on..kene masuk password...aku rase ade orang pedajal die..haha..pastu die buat muke sposen kesian..mintak tolong kitorang..haha..kitorang tgh happy sekarang..!!..huhu..